sobota, 21 marca 2015

Orecchiette z fasolką

Klasyczne danie z północnych Włoch. Makaron z małą ilością dodatków smakuje wybornie i przyrządza się go bardzo szybko.















Składniki

  • 300 g makaronu orecchiette
  • 1 puszka pomidorów pelati
  • 1 puszka białej fasoli
  • 500 g brokułów
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 łyżki startego parmezanu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • pół łyżeczki ostrej papryki
  • sól
  • pieprz

    Przygotowanie

      Cebulę obrałem, posiekałem i zeszkliłem na oliwie. Dodałem zmiażdżony czosnek i paprykę.
    Smażyłem około minuty, dodałem pomidory i wlałem ¼ szklanki wody. Dusiłem, aż sos zgęstniał. Dodałem odsączoną fasolę i posiekane listki bazylii, doprawiłem do smaku.
    Makaron ugotowałem w osolonej wodzie. Pod koniec gotowania włożyłem różyczki brokułów. Odcedziłem, wymieszałem z sosem, posypałem startym parmezanem.

1 komentarz: