środa, 22 kwietnia 2015

Makaron capunti z papryką

Danie dla amatorów makaronów. Ten użyty przeze mnie , capunti jest formowany palcami.
















Składniki

  • 500 g makaronu capunti
  • 1 czerwona papryka
  • 1 zielona papryka
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 cebule
  • oliwa z oliwek
  • 1 łyżeczka cukru trzcinowego
  • kilkanaście czarnych oliwek
  • kilka gałązek tymianku
  • pieprz
  • sól
  • parmezan

    Przygotowanie

      Makaron ugotowałem we wrzącej osolonej wodzie przez około 13 minut, od czasu do czasu mieszając. Odcedziłem.
    Czosnek i cebulę posiekałem, zeszkliłem na oliwie. Dodałem pokrojone w paski papryki
    ( wcześniej umytych i oczyszczonych ), podsmażyłem, aż zmiękły. Zalałem ¼ szklanki wody wymieszanej z cukrem, skarmelizowałem. Oliwki pokroiłem na ósemki. Dodałem tymianek. Doprawiłem solą i pieprzem. Tak przygotowany sos połączyłem z makaronem, skropiłem oliwą, posypałem startym parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz